VÄLKOMMEN NOLLAN!
Vi kallas KØK (uttalas kåå-noll-kåå) utgör din mottagningskommitté på kemisektionen, som tillsammans med resten av sektionen kommer att göra vårt bästa för att din första tid på Chalmers ska bli så härlig som möjligt!
Temat för årets mottagning är Phineas och Ferb!
Chalmers kan i början kännas som en hel regnskog full av konstiga filurer och ritualer, men snart kommer allt att klarna.
Om du känner dig osäker på om du kommer att hitta hem i den stora skogen, som är kemisektionen, så är du garanterat inte ensam om att känna så. Alla känner sig lite ensamma i början, men snart kommer du att hitta ditt pack.
Är du ny i Göteborg är du kanske mer borttappad än någonsin, men då finns vi här för att ledsaga dig till dina lektioner och aktiviteter!
Under Mottagningen kan du alltid ringa eller sms:a vårt journummer , för att fråga om uppsamlingsplats eller berätta att du kommer sent eller framförallt om något allvarligt har hänt eller du tappat bort dig. Eller något helt annat. Du kan även ringa och sms:a våra mobilnummer som visas nedan om du har några frågor!
ORDFÖRANDE
Hej Nollan!!
Varmt välkommen till Chalmers bästa sektion – Kemisektionen! Du har några otroligt roliga och minnesvärda år framför dig, och vi i KØK längtar efter att få träffa dig!
Mitt namn är Elvira, men i KØK kanske du hör mig bli kallad “Blixten McQueen” och mina pronomen är hon/henne. Jag är 22 år gammal och uppvuxen i den soligaste staden Karlstad. Efter gymnasiet var jag otroligt skoltrött och visste inte alls vad jag ville göra så jag tog tre sabbatsår och reste världen runt. Träffade kompisar från alla möjliga länder, fick dagboken fylld med historier samt lärde mig alla knep för att hitta billigaste flyg och boende.
Som ordförande är min viktigaste roll att stötta mina fyra fantastiska gröna vänner i deras arbete och se till att du och alla andra Nollan får en magisk start på Chalmers.
Varmt välkommen och tveka inte att höra av dig om du har några frågor så ska jag göra mitt absolut bästa för att svara och se till att du får hjälp.
Jag är så taggad, vi ses snart!!
Elvira “Blixten McQueen” Nedéus
Tel: 072-247 53 77
KASSÖR
Hej Nollan!
Stort grattis till din plats på Chalmers absolut bästa och roligaste sektion – Kemisektionen! Du har några fantastiskt roliga år framför dig och jag är så glad att du är här.
Mitt namn är Frida, men här i KØK kallas jag för ”Chick Hicks”. Mina pronomen är hon/henne. Jag är 22 år gammal och kommer från Sveriges vackraste stad, Varberg. Efter studenten var jag rejält skoltrött och visste inte alls vad jag ville göra, så jag drog ut i världen. Att resa jorden runt och göra en skidsäsong i Italien var precis vad jag behövde. Efter oförglömliga minnen och mängder av äventyr i bagaget, kändes Chalmers och Teknisk kemi som det självklara valet för mig.
Som kassör i KØK är det mitt jobb att hålla hårt i plånboken. Jag har stenkoll på utgifter och kvitton för att se till att pengarna fördelas där de gör mest nytta – allt för att din mottagning ska bli den bästa tänkbara!
Jag ser verkligen fram emot att träffa dig. Tveka inte att höra av dig om du har några frågor, stora som små.
Vi ses den 18 augusti!
Frida “Chick Hicks” Johansson
tel: 072-312 46 56
MATCHEF
Hej Nollan!
Välkommen till den bästa och skönaste sektionen på Chalmers – Kemisektionen!
Jag heter Maya men går även under “Doc Hudson” här i KØK, och mina pronomen är hon/henne. Jag är 21 år gammal och kommer från Sveriges framsida – Göteborg.
Innan jag hamnade på Chalmers tog jag ett sabbatsår där jag jobbade, umgicks med familj och vänner och återhämtade mig. När det var dags att sätta sig i skolbänken igen föll valet på Teknisk kemi, ett val som idag känns helt självklart.
Som matchef i KØK är mitt huvudansvar att förbereda och planera maten som kommer serveras under mottagningen. Jag ser även till att det finns alternativ till alla med gnäll – så att ingen går hungrig. Utöver det hjälper jag även till där det behövs så att Mottagningen blir så bra som möjligt för er.
Jag är otroligt taggad på att få träffa er! Har du några frågor så är det bara att höra av sig.
Vi ses den 18 augusti!
Maya “Doc Hudson” Ottersten
Tel: 072-004 29 11
KOMMUNIKATÖR
Hejsan bästa Nollan!!
Välkommen till den grönaste och självklart skönaste sektionen här på Chalmers, nämligen Kemisektionen!
Simone heter jag men kallas också för ”Bärgarn” i KØK. Mina pronomen är hon/henne. Jag är 21 år gammal och är uppväxt i världens bästa stad Luleå. Efter gymnasiet var jag ganska säker på att jag ville till Chalmers och Kemisektionen, men jag var skoltrött och tog därför två sabbatsår. Under mina sabbatsår jobbade jag först på Coop men ville prova något nytt efter att jag hade jobbat där ett år.
Då sökte jag istället jobb på ett laboratorium som laboratorieassistent där jag jobbade i knappt ett år innan jag flyttade ner till Göteborg och började här på Chalmers!
Som kommunikatör är min främsta uppgift att ge er Nollan all den information som ni
behöver. Allt från tidpunkter till platser för mottagningens alla roliga aktiviteter, detta för att göra er första tid här så bra som möjligt.
Ni kan alltid fråga mig om ni har några frågor eller funderingar, så tveka inte på att höra av er!
Jag är riktigt taggad på mottagningen och ser verkligen fram emot att träffa dig!
Vi ses den 18:e augusti!
Simone “Bärgarn” Jolsterå
Tel: 073-687 51 60
pHADDERCHEF
Hej bästa Nollan! Stort grattis till dig som blivit antagen till Chalmers bästa och roligaste sektion, Kemisektionen!
Mitt namn är Rasmus, även kallad “Sally” här i KØK, och mina pronomen är han/honom. Jag är 21 år gammal och kommer från Sveriges stolthet Malmö. Innan jag började studera här på Chalmers har jag jobbat utomlands som servitör i vackra Geiranger följt av en skidsäsong i underbara Norefjell. Efter några månader med livsnjutning i Norge unnade jag mig en tågluff i Europa innan det var dags för studierna. När det kom till kritan så var Teknisk kemi på Chalmers det självklara valet!
Som pHadderchef är mina främsta uppgifter att se till att du som Nollan får en fantastisk personlig pHadder. Dessutom ser jag till att du får en underbar pHaddergrupp som du kommer att ha som stöd och hitta på roliga aktiviteter med under mottagningen. Som bonus får du även chansen att lära känna dina kursare bättre i denna grupp. Det viktigaste för mig är att alla trivs och blir bemötta på ett bra sätt här på Chalmers. Utöver det så är jag KØK springpojke nummer 1 och hjälper till lite där det behövs.
Ska bli så roligt att få träffa dig under mottagningen och om du har några frågor fram tills dess så tveka inte att höra av dig!
Vi ses på mottagningen!
Rasmus “Sally” Slot Einarsson
Tel: 070-030 00 46
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.